Logo szkoły

ZESPÓŁ

SZKÓŁ SPECJALNYCH

W WARCIE


"Moja wymarzona ekopracownia 2013
strona główna historia szkoły Nasz patron kadra pedagogiczna o szkole zaplecze dydaktyczne Publikacje i materiały nauczycieli Galeria zdjęć Położenie naszej Szkoły Aktualności Stowarzyszenie Programy unijne Aktualne zamówienia publiczne Kontakt Biuletyn Informacji Publicznej


"Moja wymarzona ekopracownia 2013"

Strona Programu


W 2013 roku Zespół Szkół Specjalnych w Warcie przystąpił do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi „Moja wymarzona ekopracownia 2013”. W wyniku jego rozstrzygnięcia otrzymaliśmy kwalifikację do programu nr umowy dotacji: 445/EE/D/2013 z dnia 26.09.2013r.
Koszt całkowity zadania wyniósł - 29 057,00 zł
w tym dofinansowanie ze środków WFOŚiGW - 24 557,00 zł.
Dzięki otrzymanej dotacji udało nam się stworzyć nowoczesną ekopracownię. Pracownia powstawała w wyniku pozyskania dodatkowego pomieszczenia od Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Warcie. Sala ta wymagała gruntownego remontu tak więc prace remontowe od podstaw, zaczynając przemurowania ścian, montażu drzwi, modernizacji oświetlenia i skończywszy na renowacji parkietu na podłodze. Do tak wyremontowanego pomieszczenia zakupiliśmy nowe meble: duże szafy, półkę na czasopisma i książki ekologiczne, półki wystawowe, na których nauczyciel może prezentować różnorodne eksponaty i przeprowadzać doświadczenia związane z daną tematyką zajęć. Dzieci w sposób polisensoryczny, obrazowy, doświadczalny poznają często niezrozumiały dla nich świat.
W czasie projekcji, prezentacji, doświadczeń - dzieci poznają, a wręcz „dotykają” różnego typu zjawiska przyrodnicze. Zakupiono i wstawiono nowe ławki i krzesła, na okna zamontowane zostały zaciemniające żaluzje.
Na ścianie zamiast tradycyjnej tablicy szkolnej, zawieszona została ku uciesze uczniów tablica interaktywna. Działa ona jak duży ekran dotykowy, może być obsługiwana za pomocą ręki jak i specjalnych pisaków. Tablica interaktywna umożliwia wyświetlanie dowolnej zawartości komputera, np. pliki Microsoft Office, strony www, zdjęcia, filmy w dużym formacie. Dzięki niej łatwiejszy i szybszy jest dostęp do różnych informacji, możliwość korzystania z różnych programów. W wyniku zakupu tablicy interaktywnej nauczyciele uzyskali możliwość korzystania z portalu edukacyjnego: www.nauczyciel.pl., gotowych lekcji, prezentacji oraz filmów instruktażowych. Na każdym wyświetlonym na tablicy obrazie, zdjęciu, tekście uczeń o obniżonej sprawności intelektualnej może pisać, notować, zaznaczać, podkreślać. Lekcje przez to są ciekawsze, bardziej interesujące i inspirujące do działania, poszukiwania wiadomości z różnych źródeł . Interaktywna i wzbogacona prezentacja -daje możliwość uczniom lepszego skupienia uwagi na zagadnieniu, zainteresowania lekcją. Prowadzane są w niej zajęcia z różnych przedmiotów: chemii, biologii, przyrody, geografii, fizyki, zajęć korekcyjnych, zajęć przysposabiających do pracy. Poprzez pozyskanie nowych, ciekawych pomocy dydaktycznych dzieci lepiej poznają, przyswajają sobie wiedzę i rozumieją otaczający ich świat.

Aspekt społeczny i ekologiczny

Utworzenie pracowni w Zespole Szkół Specjalnych w Warcie w ramach konkursu „Moja wymarzona ekopracownia 2013” przyczyniło się do poszerzenia wiedzy z różnych dziedzin życia ekologicznego. Stworzone zostały doskonałe warunki służące kształtowaniu umiejętności współpracy w grupie, rozwijaniu zainteresowań, właściwych postaw ekologicznych. Upowszechniania wśród dzieci i młodzieży zasady ochrony środowiska naturalnego oraz umiejętność korzystania z zasobów przyrody. Proponowane działania przyczynią się do integracji młodzieży z różnych środowisk szkolnych. Udział dzieci i młodzieży ze szkół specjalnych w tego typu programie umożliwi im zdobycie nowej wiedzy przyrodniczej poprzez bezpośredni kontakt z nią w czasie wycieczek i konkursów . Program jest również programem upowszechniającym różne formy aktywnego wypoczynku. Ukierunkowany jest na rozwój zainteresowań ekologiczno - przyrodniczych i przyczyni się do wzrostu świadomości dbania o środowisko naturalne w zakresie:
  • wzrostu poziomu wiedzy z zakresu ochrony środowiska,
  • wzrostu świadomości ekologicznej,
  • wykształcenia postaw proekologicznych,
  • wykształcenia indywidualnej odpowiedzialności za stan środowiska.

     fotofoto
     fotofoto
     fotofoto
     fotofoto
     fotofoto
     fotofoto