TERAPIA ZAJĘCIOWA
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
- polisensoryczne poznawanie rzeczywistości z wykorzystaniem walorów środowiska przyrodniczego oraz podstawowych symboli; żywiołów, barw, zapachów, smaków, wrażeń dotykowych i termicznych.
- dostarczenie określonej liczby bodźców w celu tworzenia wielozmysłowego obrazu danego pojęcia poprzez systematyczne skoordynowane oddziaływanie na wszystkie zmysły: dotyk, smak, wzrok, słuch, węch.
- integracja uczniów.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
• rozwijanie umiejętności współpracy i funkcjonowania w grupie, rozwijanie umiejętności interpersonalnych,
• kształtowanie umiejętności komunikacji werbalnej i pozawerbalnej,
• rozwijanie koncentracji uwagi, spostrzegawczości, wrażliwości słuchowej, dotykowej, wzrokowej, smakowej,
• odkrywanie, rozpoznawanie i wyrażanie uczuć i emocji, empatii,
• doskonalenie sprawności językowych,
• poprawa kondycji fizycznej, kształtowanie zachowań prozdrowotnych,
• rozwijanie zainteresowań, twórcze spędzanie czasu wolnego,
• ekspresyjne wyrażanie myśli i emocji w języku sztuki,
• rozwijanie umiejętności poznawania siebie, integracja zespołu, grupy terapeutycznej,
• utrwalanie wiary we własne siły, w sukces, nauka samodzielności,
• kształcenie sprawności manualnej i wrażliwości estetycznej,
• rozwijanie osobowości w sferze poznawczej, waloryzacyjnej i operacyjnej.
Zajęcia odbywają się raz w miesiącu w bloku 3 - godzinnym dla 5 grup po 4 uczniów.
REALIZACJA ZAJĘĆ
/
I KWARTAŁ / II KWARTAŁ / III KWARTAŁ i IV KWARTAŁ /
V KWARTAŁ / VI KWARTAŁ /
VII KWARTAŁ / VIII KWARTAŁ /
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
- polisensoryczne poznawanie rzeczywistości z wykorzystaniem walorów środowiska przyrodniczego oraz podstawowych symboli; żywiołów, barw, zapachów, smaków, wrażeń dotykowych i termicznych.
- dostarczenie określonej liczby bodźców w celu tworzenia wielozmysłowego obrazu danego pojęcia poprzez systematyczne skoordynowane oddziaływanie na wszystkie zmysły: dotyk, smak, wzrok, słuch, węch.
- integracja uczniów.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
• rozwijanie umiejętności współpracy i funkcjonowania w grupie, rozwijanie umiejętności interpersonalnych,
• kształtowanie umiejętności komunikacji werbalnej i pozawerbalnej,
• rozwijanie koncentracji uwagi, spostrzegawczości, wrażliwości słuchowej, dotykowej, wzrokowej, smakowej,
• odkrywanie, rozpoznawanie i wyrażanie uczuć i emocji, empatii,
• doskonalenie sprawności językowych,
• poprawa kondycji fizycznej, kształtowanie zachowań prozdrowotnych,
• rozwijanie zainteresowań, twórcze spędzanie czasu wolnego,
• ekspresyjne wyrażanie myśli i emocji w języku sztuki,
• rozwijanie umiejętności poznawania siebie, integracja zespołu, grupy terapeutycznej,
• utrwalanie wiary we własne siły, w sukces, nauka samodzielności,
• kształcenie sprawności manualnej i wrażliwości estetycznej,
• rozwijanie osobowości w sferze poznawczej, waloryzacyjnej i operacyjnej.
Zajęcia odbywają się raz w miesiącu w bloku 3 - godzinnym dla 5 grup po 4 uczniów.
REALIZACJA ZAJĘĆ
/
I KWARTAŁ / II KWARTAŁ / III KWARTAŁ i IV KWARTAŁ /
V KWARTAŁ / VI KWARTAŁ /
VII KWARTAŁ / VIII KWARTAŁ /
V KWARTAŁ / VI KWARTAŁ / VII KWARTAŁ / VIII KWARTAŁ /