ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE - CHEMICZNE
Program zajęć wyrównawczych z chemii dla gimnazjum:
Cele ogólne:
•Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowania uczniów wiedzą chemiczną,
•Zrozumienie wszechobecności i znaczenia reakcji chemicznych w naszym otoczeniu,
•Dostrzeganie zagrożeń środowiska naturalnego,
•Umiejętność posługiwania się zdobytą wiedzą chemiczną w życiu codziennym,
•Rozwijanie pasji badawczej oraz twórczego myślenia uczniów,
•Przygotowywanie uczniów do konkursu przedmiotowego,
•Wdrażanie uczniów do wykonywania doświadczeń z zachowaniem maksymalnych środków ostrożności,
•Integrowanie treści programu chemii z treściami typowo matematycznymi i fizycznymi,
•Kształcenie zachowań społecznych,
•Pokazanie różnych źródeł informacji,
•Przygotowanie uczniów do aktywnego i odpowiedzialnego życia we współczesnym świecie.
Cele szczegółowe:
•Rozwijanie umiejętności posługiwania się właściwą terminologią i symboliką chemiczną,
•Doskonalenie umiejętności analizowania schematów, modeli, tablic, rysunków oraz wykresów,
•Rozwijanie umiejętności korzystania z podręcznika i innych źródeł, czytania tekstu chemicznego ze zrozumieniem i analizowania treści zadań,
•Rozwijanie umiejętności wykonywania obliczeń w różnych sytuacjach praktycznych,
•Rozwijanie umiejętności posługiwania się w praktyce znajomością substancji chemicznych i ich zastosowaniem,
•Kształcenie umiejętności operowania informacją, czyli porównywania, selekcjonowania, analizowania, interpretowania i przetwarzania informacji podanych w różnej formie,
•Rozwijanie umiejętności zapisywania związków za pomocą wzorów i równań chemicznych,
•Rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków na podstawie analizy wykresów przedstawionych w różnej postaci,
•Wyrabianie samodzielności w rozwiązywaniu różnych rodzajów i typów zadań,
•Ćwiczenie sprawności w zakresie: ustalania wzorów chemicznych sumarycznych, zapisywania słownie równań reakcji chemicznych, określania własności chemicznych i fizycznych substancji, poprawnego zapisywania obserwacji i wyników wynikających z różnych przeprowadzanych doświadczeń chemicznych.
Zajęcia z fizyki w gimnazjum odbywają się w 4 grupach po 1h dwa razy w miesiącu.
