WARSZTATY SOCJOTERAPEUTYCZNE - POLISENSORYCZNA STYMULACJA ZMYSŁÓW
Cele ogólne zajęć:
•usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej;
•usprawnianie małej i dużej motoryki;
•wyzwalanie aktywności ruchowej dziecka;
•doskonalenie komunikacji i porozumiewania się;
•rozwijanie umiejętności współdziałania;
•rozwijanie aktywności poznawczej, orientacji w schemacie ciała.
Założenia programu:
Atmosfera porannego kręgu stymulacji polisensorycznej według pór roku sprzyja rozwijaniu wewnętrznej potrzeby zdobywania i poznawania środowiska. Główną ideą jest stworzenie takich warunków, które rozwijałyby aktywność własną niepełnosprawnych dzieci, pozwalałyby na ujawnienie się tkwiących w nich potencjalnych zdolności.
Głównym celem jest budowanie u uczniów poczucia radości, bezpieczeństwa, a co za tym idzie wzajemnego zaufania i komunikacji poprzez dostarczanie im określonej ilości i jakości bodźców sensorycznych pobudzających zmysły do działania.
Stymulacja polisensoryczna, to nauka życia przez życie, to celowe kształtowanie bodźców w celu wywołania zaplanowanych wrażeń i uczuć. Umożliwia poznawanie poprzez patrzenie, słuchanie, dotykanie, wąchanie i smakowanie – czyli tworzenie globalnego, wielo-zmysłowego obrazu danego pojęcia.
Zajęcia odbywają się raz w miesiącu przez trzy jednostki lekcyjne dla 15 uczniów.
